Bohumínští zastupitelé nepodpořili pirátský návrh postavit se rázně proti stavbě kanálu Dunaj-Odra-Labe

Bohumínští zastupitelé nepodpořili pirátský návrh postavit se rázně proti stavbě kanálu Dunaj-Odra-Labe

Bohumín, 15. prosince 2020 – Bohumínští zastupitelé na včerejším zasedání odmítli východní variantu oderské větve kanálu Dunaj-Odra-Labe. Ohrozila by meandry, pozemky i nemovitosti. Projednání postoje města ke stavbě vodního díla inicioval pirátský zastupitel Daniel Galuszka. Jeho tvrdší návrh usnesení ale neprošel. Podle něj by se město Bohumín mělo postavit proti stavbě kanálu jako celku a odmítnout i variantu severozápadní, která vede po polské straně

<hr />

„Jsem rád, že prošel alespoň kompromisní návrh, spokojený ale nejsem. I kdyby koridor vedl po polské straně, dopad na meandry i řeku by byl zcela zásadní. Ohrozil by přírodu, živočichy a znemožnil třeba i oblíbené sjíždění Odry na kánoích. Jelikož vláda hodlá v projektu pokračovat a aktivně vyjednává jak na kraji, tak se zástupci samospráv, nemůžeme to ignorovat. I kdyby se nepostavil, územní rezerva blokuje rozvoj obcí a Bohumína zvláště,“

vysvětluje bohumínský Pirát Daniel Galuszka.

Přestože odborná i laická veřejnost často pochybuje o tom, že ke stavbě megalomanského vodního díla vůbec někdy dojde, vláda schválila další peníze na přípravu nákladných studií a projektové dokumentace.

„Minulý týden jsem ve spolupráci s kolegou Galuszkou odeslal dotaz na ministerstvo dopravy, jaká je předpokládaná cena a parametry studie a zda v ní budou zohledněna stanoviska samospráv. Zajímal jsem se také o proběhlá jednání se zástupci Polska. Jako častý argument na podporu vodního díla totiž zaznívá právě tlak ze strany našich východních sousedů. Oficiální informace o tom, na jaké úrovni a s jakým výsledkem jednání probíhají, ale chybějí,“

upozorňuje pirátský poslanec zodpovědný za resort dopravy Ondřej Polanský.

Cílem Pirátů je projekt definitivně odmítnout, přestat mrhat veřejnými prostředky i časem úředníků a zaměřit se na výstavbu vysokorychlostní železnice.

„Proč stavět vodní kanál za 600 miliard, když ani nevíme, kdo a co se po něm bude přepravovat? Za stejnou sumu postavíme železnice, kde máme poptávku už teď. Na oba projekty nemáme ani lidi, ani peníze. Vadí mi, že vláda neumí vybírat priority, a tak děláme všechno, ale nic není hotovo,“

dodává Ondřej Polanský.

Sdílení je aktem lásky

Další podobné články

Kandidátkou Pirátů na hejtmanku Moravskoslezského kraje je Zuzana Klusová

Kandidátkou Pirátů na hejtmanku Moravskoslezského kraje je Zuzana Klusová

Ostrava, 27. listopadu 2023 - První desítku kandidátů do krajských voleb v Moravskoslezském kraji si o uplynulém víkendu zvolili Piráti. Pozici lídryně kandidátky obhájila stávající šéfka devítičlenného zastupitelského klubu Pirátů Zuzana Klusová. V prvním kole volby získala podporu přes 93% voličů. V boji o lídra tak porazila své dva vyzyvatele z řad krajských zastupitelů: Leonarda Vargu i Ondřeje Ručku (na fotografii vpravo).

Komentář: Nelze mít finský model školství za české peníze

Komentář: Nelze mít finský model školství za české peníze

Ostrava, 26. listopadu 2023 - Většina škol v ČR se v pondělí poprvé od listopadu 89 zapojí do plošné stávky, zatímco ministr školství a premiér se diví a dotazují se, co se děje – vždyť školství je proklamovanou prioritou státu. Část médií a bohužel hlavně pánové Bek a Fiala razí jednoduchý narativ, že učitelům je slíbeno a schváleno 130% průměrné mzdy a tedy vůbec nechápou, kde se vůbec vzala ta nevole. Realita je však mnohem složitější a je potřeba se zamyslet nad tím, co vše zahrnuje schválený vládní balíček opatření a jak probíhá financování škol.