Nízká cena přitáhne podle místostarosty, který má za sebou ve městě několik dokončených dobře fungujících projektů, do hromadných spojů mnohem více cestujících. Uleví centrům moravskoslezských měst nebo i jeho vesnicím proťatým frekventovanými průtahy. “Je potřeba lidem nabídnout atraktivní cenu, za dvacku na den jezdit budou,” je přesvědčen Ondřej Syrovátka.
NYNÍ TO NEFUNGUJE
Roční celokrajská jízdenka, za kterou se dostanete třeba z Frenštátu do Bruntálu nebo z Třince do Opavy, by tak dle záměru Ondřeje Syrovátky přišla na 7300 korun. To je 20 korun na den. Dnes je cena za stejnou jízdenku více než dvojnásobná, konkrétně 16 000 Kč. Dle analyzovaných dat ji využívají pouhé desítky zákazníků. “To je samozřejmě velice špatně, vůbec neslouží tak, jak by mohla. Nová jízdenka se vyplatí všem, kteří si pravidelně předplácí 3 a více zón. A pokud už ji budou mít, je pravděpodobné, že ji využijí i na další cesty po kraji, k nimž by normálně využili osobní automobil,” říká Ondřej Syrovátka, který jako místostarosta Nového Jičína za Zelené usiluje v zářijových volbách o zvolení do krajského zastupitelstva na kandidátce Pirátů s podporou Zelených.
ZA HOĎKU V BRNĚ, ZA DVĚ V PRAZE - JAK PIRÁTI TLAČÍ VYSOKORYCHLOSTNÍ TRATĚ ZDE
Nebude to však jen o nízké ceně, výrazně se zvýší i komfort cestujících, například dojezdové časy. Už brzy mají navíc do Ostravy jezdit přímé vlaky z Nového Jičína a z Kopřivnice. Obě středně velká města z moravskoslezského jihu dosud stojí v určitém dopravním “stínu”, co se týče dostupnosti Ostravy. Při cestě z Nového Jičína je třeba přestup v Suchdole nad Odrou, z Kopřivnice pak cestují mění vlaky ve Studénce.
MĚSTA NENAFOUKNEME
Levná a dostupná krajská jízdenka bere v potaz i pozitivní dopad na širší životní prostředí a rozpočty měst a obcí. “Cpeme hodně peněz do parkovacích domů nebo prakticky neřešitelnou dopravu ve městech. Ulice už více nenafoukneme,” uvádí Ondřej Syrovátka. “Méně přijíždějících aut v konečném důsledku znamená větší komfort jak pro samotné řidiče, tak i pro obyvatele domů kolem silnic. Dlouhodobým cílem je pak samozřejmě to, aby se lidé naučili jezdit hromadnou dopravou pravidelně. Nikoli však proto, že je k tomu někdo nutí, ale přirozeně, protože přijdou na to, že jim to vyhovuje.”