posts/cernohorsky-bartos-hut.jpg
6. září 2021

Komentář pirátského poslance Lukáše Černohorského: Zaměstnanci ostravské huti jako rukojmí, z LIBERTY zmizely další povolenky za miliardy a vláda mlčí

Ostrava, 6. září 2021 – Když se v květnu na půdě Sněmovny projednávala napjatá situace v ostravské huti Liberty Steel, ptal jsem se Ministra průmyslu a obchodu, zda uvažuje o státní intervenci nebo má jiný plán, pokud dojde k dalšímu vyvedení povolenek a ocelárně bude hrozit úpadek. Odpověděl, že vstup do společnosti vláda zatím neřeší, krizové scénáře ale prý má. A mohli bychom je vidět? Zřejmě ne. Nikdo o nich nic neví. Varovných signálů je přitom za uplynulé měsíce celá řada. Vedení společnosti hned v květnu porušilo jen pár dní starý slib daný premiérovi, že bez vědomí dozorčí rady nevyvede žádné povolenky určené na investice do modernizace závodu a přechodu k uhlíkové neutralitě mimo Českou republiku. Nyní již víme, že tento slib v červenci porušilo podruhé.

posts/andrea-hoffmannova-detske-skupiny.jpg
22. prosince 2020

Komentář Andrey Hoffmannové: Podporujme, co funguje, nedělejme, co nefunguje! Dětské skupiny mají své nenahraditelné místo i v Ostravě

Ostrava, 22. prosince 2020 – Dětské skupiny se díky několik let trvající podpoře Evropské unie staly důležitou součástí péče o předškoláky v Česku. Vyřešily hned několik problémů najednou. Naše země se totiž v žebříčku dostupnosti péče o malé děti do tří let ocitla na předposledním místě před sousedním Slovenskem. Pečovatelské povinnosti jsou navíc jedním z hlavních důvodů nižší zaměstnanosti žen. Stovky vznikajících dětských skupin tak ulevily nejen rodičům, kteří se díky tomu mohli snáze vrátit do pracovního procesu, ale také městům a obcím potýkajícím se s nedostatečnou kapacitou jeslí a nepřipraveností přeplněných mateřských škol starat se o dvouleté děti. Ty totiž vyžadují náročnější péči než jejich o rok starší „spolužáci“.

posts/polansky-rouska.jpg
1. prosince 2020

Komentář Ondřeje Polanského: Spuštění elektronické dálniční známky skončilo fiaskem. Projekt za stovky milionů selhává, na novou éru na dálnicích zatím zapomeňme

Praha, 1. prosince 2020 – Dnes měla začít nová éra na českých dálnicích. Nezačala. Onou „novou érou“ měl být podle slov ministra (nejen) dopravy Karla Havlíčka ostrý start systému elektronické dálniční známky, který zlidověl v médiích pod názvem „eshop za 400 mega“. Kauza do nástupu koronaviru vesele plnila titulní stránky novin a pavučiny sociálních sítí. Dnes se jí popularity dostává podruhé, místo slavnostního představení nové známky jsme se ale opět dočkali jen parodie na to, jak řídit stát. Nejenže je celý systém nedotažený, jak vysvětlím níže, Ministerstvu dopravy se nepodařila ani tak jednoduchá věc, jako spustit e-shop včas. V podstatě okamžitě ho muselo kvůli problémům zase vypnout.

posts/polansky4.jpg
15. dubna 2020

Komentář Ondřeje Polanského k úvaze ministryně Schillerové koupit ČSA: „Jestli je to dobrý obchod, ať si je premiér přidá do portfolia Agrofertu.“

Ostrava, 15. dubna 2020 – Jsou krachující firmy bez perspektivy tím, do čeho by teď měl investovat stát a za co by měl mít odpovědnost? Stát už převzal vytunelované OKD, které má být letos ve ztrátě jedné miliardy. Teď máme na stole ČSA. Stát přitom České aerolinie před léty prodal soukromým investorům, dnes je ze společnosti lokální aviatická společnost o 12 letadlech, kterou před krachem zachránili Korejci.

posts/polansky4.jpg
30. září 2019

Komentář Ondřeje Polanského: Velké dopravní stavby pod vedením hnutí ANO váznou. Čtyři ze šesti městských okruhů se letos nezahájí podle plánu

Ostrava, 30. září 2019 – Jak to vypadá s přípravou velkých dopravních staveb v Česku? Vláda dnes projednala materiál „Přehled investorské přípravy dopravních staveb s cenou nad 300 milionů korun“, který připomíná festival odložených snů. Především situaci se stavbou obchvatů bych označil doslova za debakl. Ani po pěti letech, kdy Ministerstvo dopravy ČR vede vládní hnutí ANO a má tzv. klid na práci, se situace nelepší. Výsledkem je bohužel to, že čtyři ze šesti městských okruhů se letos nezahájí podle plánu. Louny, Chrudim, Havlíčkův Brod i Karviná si na tolik očekávaný odklon dopravy z města ještě pár let počkají.

posts/documents-3816835.jpg
24. srpna 2019

Proč nám radní v Ostravě Jihu odmítají vydat podklady k jednání. Proč?

Komentář pirátské zastupitelky Pavlíny Nováčkové: Už delší dobu, jako pirátští zastupitelé v obvodu Ostrava-Jih, bojujeme za to, abychom měli podkladové materiály k dispozici před jednáním radních. Chceme a potřebujeme vědět, co se chystá rada schválit, abychom se mohli do dění v naší městské části skutečně aktivně a hlavně včas zapojit. Zároveň nám jako straně prosazující transparentnost politiky přijde nepochopitelné, že je nám k takto důležitým podkladům upírán přístup. Rada totiž stále hledá záminky, proč opozici tyto informace předem neposkytnout.