posts/kandidatka-ova-2022.jpg
19. července 2022

Boj o radnice v MSK: Piráti se utkají o zastupitelská křesla v 18 obcích

Ostrava, 19. července 2022 – Piráti se letos utkají o primátorské či starostenské křeslo v rekordním počtu měst a obcí Moravskoslezského kraje. Podali celkem 13 samostatných kandidátek v Ostravě, Opavě, Havířově, Frýdku-Místku, Karviné, Třinci, Bohumíně, Českém Těšíně, Orlové, Příboře, Bílovci, Krmelíně a Osoblaze. V Ostravě se navíc utkají kromě křesla primátorky také o post starosty či starostky v obvodech Poruba, Jih, Moravská Ostrava a Přívoz, Slezská Ostrava a Mariánské hory a Hulváky.

posts/martin-redr-trubky.jpg
17. února 2022

Piráti k teplárenské kauze Havířova: Nechme ENVEZ posoudit odborníky a smlouvu ministerstvem

Ostrava, 17. února 2022 – Havířovem dál zmítají obavy ohledně budoucnosti vytápění. Piráti reagují na znepokojení veřejnosti a chtějí se kvůli ENVEZ obrátit na ministerstvo vnitra a Moravskoslezské energetické centrum. Primátor podle nich mlží, když tvrdí, že neplánují stavět 19 plynových kotelen s komíny ve městě. Město si už v roce 2020 zadalo zpracování studie u Vysoké školy báňské za 100 tisíc korun. Ta jasně hovoří o plynových kotelnách. Totéž zaznělo ze strany vedení města také na podzmním semináři pro zastupitele.

posts/trubka-ventil-topeni-prumysl.jpg
26. ledna 2022

Piráti Havířov: Smlouva s ČEZ ESCO je nevýhodná, některé části protiprávní, utajování podivné

Havířov, 26. ledna 2022 – Plány vedení města Havířova vytvořit společně s ČEZ ESCO novou teplárenskou společnost ENVEZ dál vzbuzují kontroverze. Pirát Martin Rédr se na lednovém zastupitelstvu dotazoval, zda akcionářská smlouva není v rozporu se zákonem, když zavazuje město zajistit změny v územním plánu ve prospěch společnosti ENVEZ nebo zakazuje vyvíjet aktivity směrem k jiným možnostem výroby a distribuce tepla. Zajímalo ho také, proč jsou zásadní pasáže začerněny a veřejnost se tak nemá šanci dozvědět, k čemu přesně se město zavazuje. Odpověď ale nedostal, nikdo nereagoval a primátor jednání ukončil.

posts/mestske-kulturni-stredisko-havirov-akce.jpg
21. září 2021

Piráti požadují změnu ve vedení Městského kulturního střediska

Havířov, 21. září 2021 – Mačkání se několik hodin ve frontě na vstup, dlouhé čekání na nealko nápoje, záplava jednorázových plastů, absence popelnic na tříděný odpad, auta stojící všude okolo mimo parkovací plochy a hluk rušící pacienty přilehlé nemocnice. To je odvrácená strana Havířovských slavností. Organizátoři si za nezvládnutou akci vysloužili spoustu nevybíravých komentářů na sociálních sítích i pozornost médií. Část těch, kteří se po roční odmlce těšili na zábavné pohodové odpoledne, byla zklamána. Havířovští Piráti na špatný formát akce i nezvládnutou organizaci upozorňují dlouhodobě, to ale podle nich není jediný šrám na tváři havířovského kulturního a společenského vyžití. Tématu se proto věnovali také na včerejším zastupitelstvu, požadují vypsat transparentní výběrové řízení na šéfa či šéfku Městského kulturního střediska.

posts/redr-nezhyba.jpg
28. ledna 2020

Předseda kontrolního výboru v Havířově Martin Rédr odvolán: Kontroloval to, co neměl?

Havířov, 28. ledna 2020 – Na pondělním zasedání Zastupitelstva města Havířova byl koaličními partnery neplánovaně zařazen k projednání bod o odvolání předsedy kontrolního výboru Martina Rédra (Piráti). Jeho odvolání bylo odhlasováno a zároveň byl zvolen předseda nový – člen koalice Jakub Chlopecký (ANO). Ještě absurdnější než fakt, že teď koalice bude kontrolovat sama sebe, jsou důvody odvolání a to, co mu předcházelo.

posts/havirov-zivotice.jpg
20. listopadu 2019

Piráti Havířov k plánovanému obchvatu města a prodloužení Dlouhé třídy

Havířov, 20. října 2019 – Projekt připravované stavby obchvatu Havířova budí velké emoce. Ostře proti záměru vystoupili především obyvatelé Životic, kteří jsou také organizátory petice proti podpoře projektu. Havířov si jistě zaslouží sofistikované řešení dopravní situace ve městě i okolí. Nicméně v rámci zmiňovaného projektu se to v mnoha ohledech takto vůbec nejeví. Vycházíme totiž z předpokladu, že pokud by se uvažovalo o stavbě podobného rázu, dojde s předstihem k jakési aktualizaci plánů výstavby s ohledem na aktuální situaci v dopravě a ve městě samotném. Rovněž bychom předpokládali, že na základě těchto nově získaných dat budeme stavět moderní infastrukturu a ne vytahovat desetiletím zaprášené vize.